یک میلیون و ۳۸۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله و شاربن در زنجان واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری آبله و شاربن در استان زنجان به طور رایگان واکسینه شدند.

محمدباقر حاج‌کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه در این طرح بیش از ۳۹۲ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن واکسینه شدند، افزود: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل‌ انتقال‌ بین ‌انسان‌ و حیوان‌ است

وی با بیان اینکه آبله بیماری‌ حاد ویروسی است که سبب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود، اظهار داشت: امسال همچنین بیش از ۹۸۸ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شده اند.

 حاج کاظمی یادآورشد: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه، واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد:  با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسوول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *