یک میلیون دُز واکسن تب برفکی به دام عشایر چهارمحال و بختیاری تزریق شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون دُز واکسن تب‌برفکی رایگان به دام‌های عشایر برون کوچ استان مستقر در استان خوزستان تزریق شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد اسدی با اعلام این خبر افزود: طی روزهای سوم تا پنجم دی‌ماه امسال گروه‌هایی از این اداره‌کل با همکاری معاونت تحقیقات و آموزش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر استان عازم مناطق عشایری در استان خوزستان شدند تا خدمات دامپزشکی به عشایر ارائه کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا به سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی و جلوگیری از ورود این بیماری‌ها به استان دام عشایر درون کوچ استان مستقر در شهرستان‌های ایذه، لالی و شوشتر واکسینه شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه عشایر در هنگام حضور در مناطق قشلاقی وقت و فرصت بیشتری نسبت به سایر فصول سال دارند و از طرفی زمان مناسبی برای مایه کوبی دام‌ها و ارائه مطالب آموزشی دارند از همین رو این اقدام به صورت مشترک از سوی نهادهای زیرمجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفت.

اسدی افزود: ارائه خدمات آموزشی، بیماری‌یابی، گزارش‌دهی صحیح بیماری و آشنایی عشایر با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از دیگر خدمات دامپزشکی استان در سفر به خوزستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عشایر چهارمحال و بختیاری همواره به عنوان یکی از بزرگترین ایلات کوچ‌رو در کشور سهم بسزایی در پرورش گوسفند و بز و تولید گوشت قرمز داشته‌اند و سالانه عشایر این استان در مسیر کوچ خود در فصول سرد سال به استانهای گرمسیری و بخصوص خوزستان، کوچ می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند.

عشایر استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دارند که سالانه بیش از یک هزار تن پشم، ۳۵هزار تن شیر در مناطق عشایری استان تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *