گوشت قرمز کرمانشاه نباید نسبت به استان‌های مجاور گرانتر باشد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای بازنگری قیمت گوشت قرمز نیازمند برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت هستیم و در این راستا پذیرفتی نیست در استانی که تولیدکننده دام است قیمت گوشت قرمز آن از استان‌های مجاور بیشتر باشد.

به گزارش ایرنا، علی چاله چاله روز چهارشنبه در جلسه بررسی و آنالیز قیمت گوشت قرمز در سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه می بایست رضایت مندی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به همراه داشته باشد، افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز را نمی‌پذیریم و به طور قطع بامتخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: گرچه افزایش قیمت نهاده‌ها و وضعیت خشکسالی از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت کالاهای کشاورزی بویژه گوشت قرمز به حساب می‌آید اما روند افزایش قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که منصفانه بوده و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از آن رضایت داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تاکید کرد: قیمت‌های مورد توافق با اتحادیه قصابی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و افزایش قیمت بیشتر از قیمت روی تابلوهای قصابی‌ها پذیرفتنی نیست و به طور قطع با متخلفان این بخش برخورد خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم در این نشست گزارشی تحلیلی از وضعیت میادین دام، کشتارگاه‌ها و قصابی‌های سطح شهر کرمانشاه و همچنین روند تغییر قیمت گوشت قرمز طی روزهای اخیر و عوامل تغییر قیمت و پیشنهادات اصلاحی برای اصلاح قیمت گوشت قرمز به جمع حاضر ارایه داد.

در ادامه این جلسه مدیران میادین دام، کشتارگاه‌ها، اتحادیه قصابی‌ها و چوبداران نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نرخ‌گذاری قیمت گوشت قرمز و روند کشتار و عرضه دام را بیان کردند.

به گزارش ایرنا، افزایش قیمت گوشت قرمز، صدای مسوولان ارشد استان کرمانشاه را نیز بارها درآورده که در آخرین مورد آن سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ۱۰ دی ماه امسال و در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بر ضرورت حذف واسطه‌ها در توزیع کالا و خدمات در استان تاکید کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت ویژه دامپروری در استان، افزایش بی‌ضابطه قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه پذیرفتنی نیست و جهاد کشاورزی و صمت موظفند تا ۲ هفته آینده بازار گوشت را ساماندهی کنند.

«عبدالوحید محمدی» با انتقاد از گرانی بی ضابطه قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استان‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه دامپروری در استان از وضعیت خوبی برخوردار است اما قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استان ها بالاتر است که هیچ توجیهی ندارد.

وی با تعیین یک مهلت زمانی برای دستگاه های مسئول مانند جهاد کشاورزی و صمت، تصریح کرد: ظرف مدت ۲ هفته این ۲ دستگاه با همکاری دیگر ارگان‌های ذیربط موظف به تعیین نهایی قیمت گوشت قرمز در استان و کاهش قیمت آن هستند و در جلسات آینده به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد که قیمت این موادغذایی در کرمانشاه از دیگر استان ها بالاتر باشد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین است و سالانه در استان ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود و با این حجم دام و میزان تولید، کرمانشاه یکی از قطب های دامپروری و تولید گوشت قرمز کشور محسوب می شود.

میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در استان کرمانشاه ۲۳ هزار تن است و به نسبت ۴۰ هزار تولید این محصول، ۱۷ هزار تن سالانه مازاد بر نیاز استان گوشت تولید می شود اما باوجود این همه تولید و مازاد، قیمت این محصول در استان بسیار بالا است و به نسبت سایر استانها تفاوت فراوانی دارد.

قیمت گوشت در یک هفته اخیر در کرمانشاه به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است به طوری که در برخی قصابی ها هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۳۵۰، گوشت چرخ کرده ۲۲۰ و گوشت قرمز پاک کرده ۲۸۰ هزار تومان عرضه می شود و برخی از قصابی‌ها نیز به دلیل گرانی گوشت گوسفندی عرضه نمی‌کنند.

قیمت هر کیلوگرم گوشت ماهی قزل‌آلا نیز در روزهای اخیر ۴۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *