کمبود تخم مرغ در نیوزیلند/ افزایش بی سابقه قیمت در آمریکا و ژاپن

جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های بین المللی خبر های طیور

پایگاه خبری سی ان ان در گزارشی نوشته است کمبود تخم مرغ به دلیل شیوع آنفلوانزای پرندگان و جنگ اوکراین که بهای انرژی و خوراک طیور را افزایش داده، سبب شده است مردم نیوزیلند با کمبود این ماده غذایی روبرو شوند و برای جبران این کمبود ، مرغ زنده خریداری و نگهداری کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از سی ان ان، بهای تخم مرغ در آمریکا نیز در ۱۲ ماه منتهی با دسامبر (آذر-دی) سال گذشته میلادی با ۶۰ درصد افزایش روبرو شده است. بهای عمده فروشی در ژاپن نیز با رکورد بی سابقه ای روبرو شده است.

در نیوزیلند نیز که بالاترین سرانه مصرف تخم مرغ را در جهان به خود اختصاص می دهد، افزایش هزینه خوراک طیور سبب افزایش بها و کمبود تخم مرغ شده است.

بر اساس این گزارش، کمبود و افزایش بهای تخم مرغ سبب شده است مردم نیوزیلند در جستجوی خرید مرغ زنده و تجهیزات مربوط به نگهداری آنها باشند.

در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید تجهیزات نگهداری مرغ زنده در نیوزیلند در نخسیتن ماه میلادی در مقایسه با ماه قبل با افزایش ۱۹۰ درصدی روبرو شده است.

از آغاز ژانویه ( دی-بهمن) سال جاری میلادی بیش از ۶۵ هزار جستجوی اینترنتی برای خرید جوجه و سایر اقلام مرتبط با نگهداری مرغ زنده ماننده دانخوری و قفس صورت گرفته است.

این در حالیست که بنابر اعلام کارشناسان بهداشت مرکز جلوگیری و کنترل بیماری آمریکا، نگهداری حیوان زنده در قفس حیاط خلوت می تواند احتمال انتقال و انتشار سالمونلا و سایر باکتری‌های مقاوم از طریق فرآورده‌های طیور آلوده و نیز تخم مرغ آلوده به جوامع انسانی را به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *