۲۴ روستای طارم از خدمات اردوهای جهادی دامپزشکی بهره مند شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۲۴ روستای بخش طارم سفلی در قالب اردوهای جهادی از خدمات دامپزشکی استان از جمله واکسیناسیون دام بهره مند شدند.

دکتر مهدی جلوخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک تیم دامپزشکی شامل یک دامپزشک دارای دکترای عمومی یا تخصصی به همراه ۲ تا سه تکنسین دامپزشکی شامل کاردان یا کارشناس با حضور در روستاهای این منطقه در قالب اردوهای جهادی اقدام به واکسیناسیون و معاینه دام های سبک و سنگین کردند.

وی اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح واکسیناسیون و اقدامات تشخیصی و درمانی، آموزش در راستای پیشگیری از بیماری های دام نیز در دستور کار قرار داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه در قالب این اردوهای جهادی ۲۱ هزار و ۴۵۰ راس دام سبک و همچنین ۲ هزار و ۱۲۲ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند، تصریح کرد: تمامی واکسن های مورد استفاده در واکسیناسیون دام ها تولید داخل بوده اند.

به گفته این مسوول امور دامپزشکی، در این دوره از اردوهای جهادی همچنین پنج هزار و ۸۲۰ قطعه طیور بومی نیز علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

جلوخانی یادآور شد: واکسیناسیون علیه بیماری هاری، عملیات سمپاشی و مبارزه با انگل های خارجی نیز از دیگر فعالیت های انجام شده دامپزشکان قزوینی در قالب این اردوهای جهادی بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز سعی داریم تا با همکاری برخی از دستگاه ها و نهادهای ذیربط از جمله بسیج سازندگی و اداره امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی اردوهای جهادی دامپزشکی را در سایر مناطق استان قزوین عملیاتی و اجرا کنیم.

بخش طارم سفلی با مرکزیت شهر سیردان در شهرستان قزوین واقع شده و در شمال غربی استان قزوین قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *