واکسیناسیون ۵۰هزار دام دامغان و میامی در رزمایش جهادی/ایمنی پایدار سمنان در طاعون نشخوارکنندگان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار دام سبک دو شهرستان میامی و دامغان در قالب رزمایش جهادی دامپزشکی استان خبر داد و گفت: این رزمایش جهادی روزهای سوم و چهارم آذرماه در دو شهرستان دامغان و میامی برگزار خواهد شد.

دکتر حمیدرضا حسینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این رزمایش جهادی ذیل رزمایش فاطمی ۲که از ۲۸ آبان تا هفتم آذر اجرایی می شود برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در طول ۱۰ روز رزمایش فاطمی ۲ اکیب‌های دامپزشکی در سراسر استان به اراوه خدمت می‌پردازند افزود: این خدمت‌رسانی در دو شهرستان دامغان و میامی به صورت ویژه‌تر و در سطحی بزرگتر برگزار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از سفر دکتر آقامیری معاون وزیر و رئیس دامپزشکی کشور برای طرح دو روزه در دامغان و میامی خبر داد و گفت: در طورح رزمایش برنامه‌های متنوعی به صورت رایگان به جامعه هدف ارائه می شود که مهمترین آنها: سمپاشی استقرارگاه‌های دام، واکسیناسیون دام‌ها، فعالیت‌های آموزشی و ترویجی و ویزیت و درمان رایگان دام و طیور از سوی دامپزشکان و…است.

وی ازبرنامه ریزی برای حضور میدانی در ۱۱ منطقه در دامغان و خصوصا دهستان قهاب و رستاق خبر داد و افزود: طی دو روز رزمایش در این منطقه به بیش از ۱۳۲ واحد دامداری که بیش از ۲۰ هزار دام دارند، خدمت‌رسانی می شود.
وی از حضور ۱۷ اکیب نظارتی، اجرایی و عملیاتی دامپزشکی در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: هر اکیب شامل دامپزشک، تکنیسین دامپزشکی، کاردان دامپزشکی و…خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در مجموع ۵۵ اکیب عملیاتی و نظارتی دامپزشکی در این رزمایش حضور دارند ادامه داد: بیش از ۱۱۰ نفر از همکاران در طول اجرای طرح در دو شهرستان تعیین شده خدمات دهی می‌کنند. ضمن اینکه از ظرفیت های بین بخشی و از جمله از حضور ۳۰ دانشجوی دانشکده دامپزشکی،چندین استاد دانشگاه، بسیج و…بهره گرفتیم.

حسینی همچنین از برنامه ریزی برای واکسیناسیون بیش از ۳۰ هزار دام سبک در شهرستان میامی خبر داد و گفت: سم‌پاشی استقرارگاه های دام شهرستان و ارائه خدمات درمانی در حوزه دام از دیگر خدمات رایگان در طول رزمایش جهادی است.

وی از تهیه بیش از ۳۰ قلم انواع داروهای دامی برای توزیع رایگان در طول رزمایش خبر داد و اظهار کرد: میزان پوشش خدمات رسانی در دو شهرستان دامغان و میامی به صورت ۱۰۰درصدی است. ضمن اینکه در ۶ شهرستان دیگر استان نیز خدمات متنوعی ارائه می‌شود.

واکسیناسیون ۹۰درصدی پی پی آر (PPR) یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک

وی همچنین از واکسیناسیون با پوشش بیش از ۹۰ درصدی دام های استان در برابر بیماری پی پی آر (PPR) یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد و گفت: دام های استان در این حوزه با مخاطره جدی روبرو نیستند.

دکتر حسینی از خرید خدمت از بخش خصوصی برای واکسیناسیون در این بخش خبر داد و گفت: خوشبختانه استان سمنان در سال گذشته نیز به جز یک کانون مشکوک تایید نشده، مشکلی در این حوزه نداشت.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه این خدمت نیز کاملا رایگان انجام شده افزود: استان سمنان در بحث پی پی آر (PPR) یا طاعون نشخوارکنندگان نیز از ایمنی پایداری برخوردار است.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت محیط زیست و حیات وحش ایمنی پی پی آر برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار است گفت: دامپزشکی استان در حوزه تب مالت، تب برفکی و…نیز خدمات شایانی ارائه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *