قیمت گوشت مرغ در بازار همچنان کمتر از نرخ مصوب/ هیچ کمبودی وجود ندارد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

وفور گوشت مرغ در بازار و اقدامات دولت سیزدهم در تنظیم بازار موجب شده که هر کیلوگرم از این محصول کمتر از نرخ مصوب ۶۳ هزار تومان به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه گرم در بازار ۶۲ هزار و ۵۹۰ تومان تا ۶۷ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد و شرایط بازار نشانگر وفور گوشت مرغ در بازار است و هیچ کمبودی دیده نمی‌شود.

طبق مصوبه جدید وزارت جهاد کشاورزی به منظور از حمایت از تولیدکنندگان و استمرار تولید، نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم برای مصرف کنندگان ۶۳ هزار تومان تعیین شده  است؛ البته در پی اصلاح نظام عادلانه یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده بود که مقرر شد در مهرماه امسال به طور مجدد قیمت این محصول اصلاح شود.

گوشت مرغ باید با نرخ مصوب به فروش برسد که برخی از فروشگاه‌ها از این موضوع تبعیت می‌کنند و با نرخ مصوب و گاهی کمتر از نرخ مصوب محصول را به فروش می‌رسانند، اما برخی فروشندگان، گوشت مرغ را با نشان‌های ثمین و زربال و غیره با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند که طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هرگونه عرضه گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب گران‌فروشی محسوب می‌شود اجحاف به مصرف کنندگان است.

طبق آمارهای موجود سالانه حدود ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که طی ماه‌های اخیر تولید به میزان کافی صورت گرفته و کاهشی در این بخش نداشته‌ایم.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هرگونه عرضه گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب گران فروشی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *