۲۲ درصد مرغ مصرفی خراسان‌شمالی خارج از استان‌ تامین می‌شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مصرف سالانه گوشت مرغ در این استان حدود ۲۸ هزار تُن است که از این میزان ۶ هزار تُن از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

محمد محمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت تولید سالانه مرغداری های این استان ۲۲ هزار تُن است که باید این حوزه گسترش یابد تا دیگر نیازی به سایر استان ها نداشته باشیم.

وی افزود: در صورت عدم گسترش مرغداری ها در استان بعضا در برخی از ایام سال در تامین گوشت مرغ دچار مشکل خواهیم شد زیرا که عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد.

محمد زاده ادامه داد: در این راستا امسال طرح ساخت واحد های ۲ و ۳ مرغ گوشتی شرکت مزارع نوین ایرانیان سازمان اتکا با ظرفیت سالانه بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی در استان به بهره برداری رسید که ظرفیت بسیار مناسبی برای تامین گوش مرغ نیاز این استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این واحد تولیدی در مرحله اول فارم ۱۰۶ هزار قطعه ای را به بهره برداری رسانده است که با راه اندازی فارم ۲ و ۳ سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی خواهد شد.

محمد زاده تصریح کرد: با راه اندازی این واحد سالانه با تولید ۲ هزار و ۱۵۰ تن گوشت مرغ حدود ۱۰ درصد به ظرفیت تولید گوشت مرغ استان افزده خواهد شد.

وی تعداد واحد های مرغ داری این استان را در مجموع ۱۱۴ واحد عنوان کرد و گفت: در این واحد های تولید مرغ گوشتی سالانه بیش از سه میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام می شود که ۲۲ هزار تن گوشت مرغ به دست می آید.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی این واحد ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

محمد زاده اظهار کرد: علاوه بر واحد تولید مرغ، در این مجموعه کشتارگاه صنعتی طیور نیز ایجاد خواهد شد و به نوعی زنجیره مرغ این واحد تولید تکمیل خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال یک واحد مرغ مادر ۵۰ هزار قطعه ای نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که اینک در سطح استان دومین فارم مرغ مادر در سطح استان است.

استان حدودا یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *