فارس جایگاه نخست تولید دام سبک کشور را دارد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: فارس به لحاظ تولید دام سبک جایگاه اول را در کشور دارد و ظرفیت زیادی در حوزه عشایر و دام روستایی برای تولید دام سبک در این استان وجود دارد.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عباس اکبری شریف در حاشیه نشست بررسی شرایط تولید قراردادی گوشت قرمز در شیراز با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد فرآیندهای تولید قراردادی گوشت قرمز تصریح کرد: قطعا استان فارس می تواند شرایط بسیار مطلوبی را برای تولید قراردادی گوشت قرمز دارا باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه نشست های بسیاری با رئیس جهاد کشاورزی و مدیران کل دامپزشکی و امور عشایر به عنوان متولیان تولید قراردادی گوشت قرمز در استان فارس داشته، اظهار کرد: مقرر است برای شرایط مطلوب و غیرمطلوب بازار حداقل ۱۵۰ هزار راس دام سبک در این استان در قالب تولید قراردادی وارد شوند.
وی با تاکید بر اینکه قطعا این مدل از تولید و این نوع قرارداد نفع اولش برای دامدار و به سود دامداری است که منابع مالی محدودی دارد،گفت: با هدفمندسازی یارانه ها منابع مالی دامدار به شدت محدود شده و این محدودیت سبب شده که دامدار برای استمرار دوره پرواربندی دچار یک سری مشکلات شود.
اکبری شریف افزود: با توجه به مسائل مطرح شده شرکت پشتیبانی امور دام آمده در یک قالب تولید قراردادی بر اساس نهاده مدت داری که به مدت چهار ماه حداقل در اختیار دامدار قرار می دهد شرایط را به گونه ای پیش ببرد که دامدار بتواند در یک بستر مناسب دام خودش را به درستی پروار کند.
اکبری شریف اضافه کرد: با تامین نهاده های مورد نیاز دامدار می تواند با حداکثر وزن ممکن لاشه دام را تحویل بازار دهد تا به سودمندی خوبی هم برای خودش هم در راستای تامین گوشت قرمز جامعه در شرایط بازار مطلوب و نامطلوب دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *