شرایط توسعه اقتصادی شرق دریای خزر مهیاست

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: تحولات منطقه ای که در نتیجه سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم شکل گرفته، آینده روشن برای توسعه اقتصادی شرق دریای خزر ترسیم کرده است.

سیدمحمد دهنوی شامگاه پنج شنبه در آیین گرامیداشت و تقدیر از سرآمدن و برگزیدگان استاندارد استان گلستان، اظهار کرد: استاندارد پیشگیری است و هزینه کرد برای استانداردسازی سرمایه گذاری است.

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه در پی سال‌ها تلاش، کوشش و مجاهدات خانواده استاندارد در استان گلستان، بنیه این حوزه قوی، علمی و پایدار شده است، ادامه داد: آنچه از سازمان استاندارد کشور انتظار داریم استقرار دفتر منطقه‌ای “ایسکام” در استان گلستان است. 

وی با بیان اینکه شرایط گلستان برای تاسیس رشته بازرسی و نظارت کیفیت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مساعد است و اداره کل استاندارد گلستان باید همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد، افزود: توسعه زیرساخت‌های استاندارد از قبیل آزمایشگاه‌ در استان از الزامات است.

معاون استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ناآرامی‌های غرب خزر سبب شده است تا زمینه رونق و توسعه شرق مهیا شود، خاطر نشان کرد: با نگاه به تحولات منطقه ای که در نتیجه سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم شکل گرفته، آینده بسیار روشن برای توسعه اقتصادی شرق دریای خزر ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه حال بد استان گلستان و عدم توسعه یافتگی در برخی حوزه‌ها نتیجه مجاهدت‌های شبانه عده‌ای است که نمی خواستند استان گلستان پیشرفت کند و به وضعیت مطلوب برسد، تصریح کرد: ظرفیت‌های لجستیکی در تجارت و بازرگانی از ویژگی‌های خوب استان گلستان است.

دهنوی با تاکید بر اینکه استان گلستان هیچ سهمی در واردات گندم، نهاده‌های دامی و طیور، روغن و سایر کالاها از خط ریلی دوستی اینچه‌برون ندارد، اضافه کرد: این ظلم به مردم گلستان است که سال‌ها مجاهدت کرده و بیش از چهارهزار شهید داده‌اند.

این مقام مسئول مجاهدت برای توسعه استان را مهم برشمرد و گفت: برای توسعه اقتصادی استان باید همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نقش داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *