ذخیره‌سازی ۴.۵ میلیون تن نهاده‌های دامی در بندر امام

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به وضعیت بسیار مطلوب ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در کشور گفت: در سال جاری ۳.۲ میلیون تن نهاده‌ دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و ۱.۳ میلیون تن توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

حمید بدوی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت واردات نهاده های دامی از طریق بندرامام اظهار کرد: مجموع ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در بندرامام ۴.۵ میلیون تن است که از این میزان ۳.۲ میلیون تن توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و ۱.۳ میلیون تن توسط شرکت‌های بخش خصوصی خریداری و وارد شده و هم اکنون در بندر امام ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: این نهاده‌ها از کشورهای مختلف از جمله برزیل، روسیه، آرژانتین، آلمان، اوکراین، رومانی و صربستان خریداری شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با بیان اینکه این نهاده‌ها شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه روغنی می شود که از طریق بندرامام وارد شده است، بیان کرد: وضعیت ذخیره نهاده‌های دامی در کشور بسیار مطلوب است و این میزان نهاده‌های دامی موجود در بندر امام برای چهار ماه جهت مصارف دام و طیور کفایت می‌کند.

وی با اشاره به بارگیری نهاده‌ها از مبدا بندرامام افزود: این نهاده‌ها پس از ذخیره‌سازی باید کم کم به مقاصد مورد نیاز کشور بارگیری و از بندر تخلیه شوند و تخلیه نیز به شرط تامین منابع مالی ترخیص این نهاده‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *