خسارت ۵۷۶ میلیارد تومانی سرما و یخبندان به بخش کشاورزی و دامپروری تایباد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیر جهادکشاورزی تایباد از وارد شدن خسارت ۵۷۶ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و دامپروری براثر سرما و یخبندان اخیر خبر داد.

جواد اعتضادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متاسفانه سرما و یخبندان که طی هفته گذشته در استان و به ویژه این شهرستان حاکم بود،  ۵۷۶ میلیارد تومان به مزارع گندم، جو، کلزا، باغات، گلخانه‌ها، ماشین‌آلات و همچنین بخش دام و طیور خسارت وارد کرده است.

وی اظهار کرد: کل سطح زیرکشت پاییزه شهرستان دچار خسارت شده است و برآورد می‌شود این میزان خسارت باعث کاهش ۲۵ درصد عملکرد در مزارع گندم، ۳۵ درصد در مزارع جو و ۵۰ درصد در مزارع کلزا شود.

مدیر جهادکشاورزی تایباد بااشاره به خسارت ۸۵ درصدی به واحدهای گلخانه‌ای در تایباد، خاطرنشان کرد: به دلیل سرمای شدید و یخبندان اخیر ۸۵ درصد واحدهای گلخانه‌ای متحمل ضرر و زیان شدند.

اعتضادی بیان کرد: با توجه به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود؛ سرما منجر به کاهش ۴۰ درصدی عملکرد در مزارع زعفران، کاهش ۶۰ درصدی عملکرد در درختان انار و کاهش ۷۰ درصدی عملکرد در درختان انجیر در سال  زراعی جاری شود.

شهرستان تایباد ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

۸۰ درصد اقتصاد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و دامداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم تامین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *