تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی دو برابر مازاد بر نیاز است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: تولید محصول پروتئینی تخم‌مرغ بیش از دو برابر نیاز داخل استان است.

سید حسین موسوی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه حدود ۴۵۰ تن تولید تخم مرغ در خراسان رضوی داریم و میزان مصرف روزانه ۲۰۰ تن است.

وی بیان کرد: این میزان نسبت به ماههای گذشته افزایش یافته و الباقی تولید مازاد بر نیاز به استانهای دیگر و اندکی هم به خارج کشور صادر می‌شود.

این فعال حوزه تولید تخم مرغ خراسان رضوی اظهارکرد: به صورت میانگین هم اکنون روزانه ۲۰ تا ۲۵ تن محصول تخم مرغ به خارج کشور صادر می‌شود که این میزان بسیار کم است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۱ میلیون قطعه ظرفیت مرغ تخمگذار استان به میزان ۸.۵ میلیون قطعه از این ظرفیت در حال تولید هستند.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب تخم‌مرغ در بازار برای مصرف کننده اکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب است، بیان کرد: تولید برای مرغدار بیش از این قیمت تمام می‌شود و لازم است در بازنگری در این رابطه دولت نگاه حمایتی به این حوزه داشته باشد.

موسوی نژاد با اشاره به هزینه‌ بالای نهاده‌ها، کارگری و دیگر ضرورتهای تولید، تصریح کرد: قیمت تمام شده ما با احتساب ۱۵ درصد سود برای مرغدار بیش از ۵۰ هزار تومان برای مصرف کننده است.

هم اکنون ۲۶۰ واحد مرغ تخم‌گذار در خراسان رضوی فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *