تولیدات ۶ کشتارگاه طیور گلستان از قابلیت صادرات برخوردار است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: از مجموع ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور استان ۶ کشتارگاه موفق به دریافت کد آی‌آر صادرات گوشت مرغ شده و محصولات آن‌ها از قابلیت ورود به بازار کشورهای دیگر برخوردار است.

به گزارش ایرنا، علی کاووسی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک کشتارگاه صنعتی در کردکوی افزود: رعایت الزامات ساختاری و تجهیزات و مواردی مانند نوع برچسب، کیفیت بسته‌بندی و نوع حمل برای محصولات صادراتی اهمیت ویژه دارد که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار بگیرد.

وی گفت: در بازه زمانی ۱۰ خرداد تا ۲۶ مهر امسال گواهی بهداشتی صادرات هزار و ۱۷۳ تن گوشت مرغ منجمد به عراق و عمان صادر شده که مقصد هزار و ۹۸ تن از این محصولات عراق بود.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از بخش خصوصی و افزایش توانمندی واحدهای تولیدی، دامپزشکی گلستان اصلاح ساختارهای بهداشتی و فنی کشتارگاه‌های طیور را با هدف افزایش توان تولید و قابلیت صادرات محصولات و ارتقای قدرت رقابت‌پذیری فراورده‌های تولیدی با تولیدات سایر کشورهای منطقه در دستور کار قرار داده است.

براساس گزارش دامپزشکی گلستان، محصولات صنعت طیور استان به ۲۰ کشور صادر می شود.

استان گلستان واقع در شمال کشور از قطب‌های مهم پرورش دام، طیور و آبزیان کشور است که بیش از ۷۰ هزار بهره‌بردار در حوزه دامپروری این استان فعالیت دارند.

اکنون گلستان چهار پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تیل‌آباد آزادشهر، تنگراه گالیکش (شرق) و گمرگ اینچه‌برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) دارد و مجوز حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی به خارج استان از طریق این پست‌ها صادر می‌شود.

گمرک خشکی اینچه‌برون در شهرستان گنبدکاووس واقع در شمال گلستان و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد که ارتباط جاده‌ای و ریلی را با کشورهای آسیای میانه و چین برقرار می‌کند.

اینچه‌برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است که مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان و از غرب با خراسان‌شمالی همسایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *