۴۸ واحد عرضه‌کننده مواد خام دامی غیربهداشتی در چهارمحال و بختیاری به تعزیرات معرفی شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۵۱۰ تخلف از سوی واحدهای عرضه‌کننده مواد خام غیربهداشتی و کشتار غیرمجاز در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۸ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

محمد اسدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول سالجاری ۴۸۰ واحد قصابی در خصوص عرضه مواد خام دامی مرتکب تخلف شدند و هفت دامداری نیز نسبت به تولید و عرضه مواد خام دامی نیز مرتکب تخلف شدند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲۳ مورد تخلف نیز مربوط به سایر واحدهای عرضه کننده محصولات خام دامی بود که کارشناسان این اداره‌کل با حساسیت لازم نسبت به شناسایی آن اقدام کردند.

اسدی با بیان اینکه ۵۶۴ واحد تولید و عرضه‌کننده مواد خام دامی متخلف در سالجاری از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان اخطار گرفتند، اظهار داشت: همچنین پرونده تخلف ۴۸ واحد به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی از پلمب ۳۵ واحد متخلف در استان خبر داد و گفت: ۱۴۱ واحد کشتار غیرمجاز و عرضه‌کننده محصولات خام دامی غیربهداشتی نیز به جزای نقدی محکوم شدند و برای ۱۰ فرد متخلف نیز جریمه حبس درنظر گرفته شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عرضه و فروش هرگونه فرآورده خام دامی و طیور در حاشیه خیابان‌ها و به صورت دوره‌گردی ممنوع است و مردم از خرید این محصولات خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *