۲۵۶ تُن گوشت قرمز منجمد در خراسان‌شمالی توزیع شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های عمومی

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۵۶ تُن گوشت منجمد گوسفندی و گوساله در راستای حمایت از مصرف کننده و با قیمت تنظیم بازار در سطح فروشگاه‌های استان توزیع شد.

محمد هندآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این میزان گوشت منجمد ۱۵۴ تن گوشت گوساله و ۱۰۲ تن گوشت گوسفندی است که در سطح فروشگاه های زنجیره ای و تعدادی از اصناف منتخب توزیع شده است.

وی افزود: گوشت منجمد پنج تکه گوسفندی و گوساله شامل سردست، ران، گردن و قلوه گاه با قیمت های متفاوت عرضه شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت یک کیلوگرم گوشت منجمد گوسفندی بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان و گوساله نیز بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: فروشندگان حق ندارند گوشت منجمد را با قیمت بیشتر بفروشند و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف موارد را اطلاع دهند.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *