فعال شدن سردخانه‌های کشتارگاه صنعتی آق‌قلا پس از ۴ سال

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی گلستان از فعال شدن سردخانه‌های کشتارگاه صنعتی طیور آق‌قلا پس از چهار سال توقف خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تأمین گوشت مرغ برای تنظیم بازار مصرف انجام می‌شود.

علی کاووسی عصر روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ از کشتارگاه صنعتی طیور زرپاک شهرستان آق‌قلا بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سردخانه‌های کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان آق‌قلا در راستای تأمین گوشت مرغ به صورت کامل و قطعه‌بندی شده منجمد پس از چهار سال در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبودی در خصوص تأمین گوشت مرغ در استان وجود ندارد، ادامه داد: راه‌اندازی مجدد سردخانه‌های این کشتارگاه گامی مثبت در تأمین گوشت مرغ با هدف تنظیم بازار استان و کشور است.

وی با تأکید بر اینکه کشتارگاه‌های طیور در ارتقای بهداشت عمومی جامعه نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند، خاطرنشان کرد: شهروندان مطمئن باشند که تولید گوشت مرغ در این واحدها با نظارت های کامل بهداشتی توسط کارشناسان مجرب دامپزشکی انجام می‌شود.

کاووسی از حضور مسئول فنی و مدیر کشتارگاه در جریان این بازدید سخن گفت و تصریح کرد: پس از ارزیابی وضعیت مجتمع نکات مدنظر دامپزشکی به دست‌اندرکاران کشتارگاه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مدیریت کشتارگاه از دغدغه های مجموعه دامپزشکی استان در خصوص تولید گوشت طیور سالم و بهداشتی برای مصرف شهروندان مطلع است، گفت: کشتارگاه صنعتی زرپاک از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و ظرفیت کشتار دو هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد و به لحاظ رتبه‌بندی کشتارگاه طیور صنعتی دارای گرید B است.

گفتنی است، در این بازدید علاوه بر مدیرکل دامپزشکی گلستان، رئیس اداره نظارت دامپزشکی استان و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آق‌قلا حضور داشتند که چرخه کشتار، استحصال، بسته بندی گوشت مرغ و تصفیه خانه آب این کشتارگاه را بررسی و آخرین وضعیت راه‌اندازی مجدد سردخانه‌های این کشتارگاه را ارزیابی کردند.

استان گلستان از مهمترین قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است که با هزار واحد پرورش مرغ گوشتی بالغ بر ۱۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه در این استان انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *