تیم جهادی دامپزشکی مرصاد در سنندج اردو زد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

تیم جهادی دامپزشکی مرصاد با همکاری قرارگاه کشاورزی و توسعه روستایی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بخش حسین آباد سنندج اردوی جهادی برپا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توجه به زیرساخت های روستایی و تامین منابع مالی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با هدف توسعه پایدار و حفظ فرهنگ و اقتصاد و تضمین امنیت غذایی، سالهاست که در دستور کار دولت ها قرار گرفته و در کنار دولت، جهادگران بخش های مختلف نیز همواره در این زمینه فعالیت سازنده‌ای داشته‌اند که در همین زمینه جهادگران دامپزشک با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بخش حسین آباد سنندج حضور یافتند و در این اقدام جهادی، علاوه بر ویزیت و درمان، داروی مورد نیاز دامداران نیز تامین شد.

مسئول تیم جهاد دامپزشکی مرصاد در این باره اظهار کرد: یکی از اقدامات ماندگار و مهم در اردوهای جهادی دامپزشکی، آموزش و ترویج دامپروری است.

محمدرضا وحدانی ادامه داد: ۱۵ جهادگر دامپزشک طی سه روز، ۲۰۰ واحد دامی را بصورت رایگان معاینه و درمان کردند.

وی افزود: از ۴۱ روستا بخش حسین آباد، ۲۵ روستا شامل باقرآباد، اکبرآباد، سیاسران علیا، کژی کران، امروله، یونس آباد، بهارستان، کلهر آباد، اصحاب علیا، اصحاب سفلی، سیاسران سفلی، کیله سفید، باینچوب، سراب باینچقلو، چرمیله، منصور بلاغی، ماچکه اولیا، ماچکه‌سفلی، عباس‌آباد، تازه آباد قره‌گل، تازه آباد دکتر واسع، دولبندی، شیخ وجیم، ماموخ، جبریلان تحت پوشش تیم دامپزشکی قرار گرفته و در هفت روستای اصحاب علیا، اصحاب سفلی، تازه آباد قره گل، عباس آباد، باقرآباد، دولبندی، ماموخ واکسن خوراکی نیوکاسل طیور کار شده است.

مسئول تیم جهاد دامپزشکی مرصاد با بیان اینکه در این طرح دامهای بیمار و مشکوک به بیماری شناسایی و اقدامات درمانی نیز انجام شد، افزود: در روستای سیاسران، بیش از ۴۰ راس گاو و گوسفند مشکوک به بیماری های دهان آبکی، پنومونی انگلی، لنفادنیت کازئوز، گندیدگی سم، ریزش پشم جربی، شیوع لنگش در گله و ورم پستان تحت حاد بود و ۱۳۴ راس گوسفند در روستای کژی کران مشکلات انگلی، شیوع بالای لنفادنیت کازئوز در تمامی مراکز نگهداری گوسفند مشاهده شد.

وحدانی ادامه داد: به صورت موردی در چند روستا مانند تازه آباد قره گل موارد مشکوک به بابزیا و تیلریا دیده شد و در روستای کژی کران دامداران از عدم واکسیناسیون به مدت ۲سال گله مند بودند.

وی با یادآوری اینکه در روستا باقر آباد موارد مشکوک تب برفکی دیده شده است، تاکید کرد: تمام اقدامات این طرح بصورت رایگان انجام گرفت و اگر روستاییان و دامداران همکاری کنند، تولید و امنیت غذایی تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *