توزیع پنج هزار و ۳۵۶ تن نهاده دامی در استان ایلام

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: پنج هزار و ۳۵۶ تن انواع نهاده های دامی طی یکسال اخیر در این استان توزیع شده است.

شهریار عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت سیزدهم به منظور جلوگیری از افزایش قیمت نهاده های دامی پس از مصوبه اصلاح قیمت در سال جاری و حمایت از کشاورزان و دامداران اقدام به توزیع نهادهای دامی با نرخ مصوب دولتی کرد تا بازار این حوزه را ساماندهی کند.

وی افزود: نقش عرضه به موقع و با قیمت مناسب نهادهای دامی در تنظیم بازار بسیار حیاتی و دولت کار و کرامت بر این مسئله بسیار متمرکز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به توزیع پنج هزار و ۳۵۶ تن انواع نهاده های دامی در یکسال گذشته در استان یادآور شد: این نهاده ها شامل ذرت ، کنجاله و جو بوده است.

عباسی یکی از معضلات پیش روی استان را قیمت بالای انواع میوه در سطح بازار عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود سردخانه و همچنین میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت این محصولات به نسبت سایر مناطق کشور بالاتر است.

وی تاکید کرد: بدین منظور پروژه میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز استان که نقش موثری در کاهش قیمت تمام شده دارد ، هفته دولت امسال زیر نظر شهرداری کلنگ زنی شد که در صورت بهره برداری می تواند اقدامی راهگشا برای حل این مسئله در استان باشد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: پروژه میدان مرکزی میوه و تره بار ایلام با وسعت ۳۷ هزار مترمربع و اعتبار ۹۱ میلیارد تومان در حال احداث بوده و جانمایی ۱۴۰ غرفه در آن پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *