آغاز رزمایش محرومیت‌زدایی دامپزشکی در ۷۱ روستای استان زنجان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: رزمایش قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم زنجان چهارم و پنجم آبان برگزار خواهد ‌شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی درگفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار داس دام سبک و سنگین در استان داریم، اظهار کرد: سالانه ۲۵ میلیون جوجه‌ریزی داریم و ۷۰۰ مزرعه تولید آبزیان که ۱۴ الی ۱۵ هزار تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید عسل در زنجان، افزود: حفاظت از این سرمایه عظیم برعهده دامپزشکی بوده و طبیعتا این مسئله نقش مهمی در امنیت و اهمیت سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول با بیان اینکه دام‌ها فرآورده‌هایی تولید می‌کنند که تضمین سلامت این فرآورده‌ها، از وظایف دامپزشکی‌ است، ادامه ‌داد: رصد امنیت غذایی فرآورده‌های دام‌ و طیور در راستای تامین سلامت و بهداشت ‌جامعه است.

حاج‌کاظمی اضافه‌ کرد: رزمایش قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در روزهای ۴ و ۵ آبان‌ماه با حضور بیش از ۱۲۵ جهادگر حوزه دامپزشکی در قالب ۹۰ اکیپ در استان آغاز شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اذعان ‌کرد: اجرای این طرح در مناطق محروم استان بصورت رایگان است و در این رزمایش به ۷۱ منطقه روستایی عشایری در قالب اکیپ‌های واکسیناسیون، سم‌پاشی، ضدعفونی، ویزیت و درمان رایگان، و آموزش، خدمات ارائه می‌شود.

حاج‌کاظمی بابیان‌اینکه این رزمایش با همکاری استانداری، سازمان بسیج سازندگی، سازمان جهادکشاورزی، اداره کل امور عشایری برگزار می‌شود، ابراز کرد: در تمام شهرستان‌های استان این رزمایش برگزار شده و طبق برنامه در عرض دو روز ۲۵۰ جهادگر بسیجی همراه برنامه خواهند بود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه بازرسان در هفته گذشته در بازدید از یکی از فروشگاه‌های خرمدره با توجه به‌ ظاهر گوشت‌های موجود در یکی از فروشگاه‌ها به گوشت موجود در فروشگاه مشکوک شده و آن محموله گوشت را توقیف کرده‌اند، تصریح‌کرد: گوشت‌های توقیف شده به آزمایشگاه منتقل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه کل محموله کشف شده ۵۸ کیلوگرم بوده است، خاطرنشان ‌کرد: گوشت‌ها از نظر میکربی دچار مشکل بوده‌اند و بار میکربی گوشت‌ها بالا بوده است و در این راستا اقدامات قضایی متناسب با جرم انجام خواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *