۸۱ هزار دام و طیور در اردوهای جهادی دامپزشکی قزوین واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۸۱ هزار و ۱۷۲ دام و طیور در اردوهای جهادی دامپزشکی استان در مناطق روستایی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طور رایگان واکسینه شدند.

دکتر مهدی جلوخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: از این میزان ۶۳ هزار و ۷۶۳ راس دام سبک و سنگین شامل گوسفند و گاو بودند و سایر موارد واکسینه شده نیز به طیور بومی اختصاص داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: در این طرح دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی و طیور بومی نیز علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: در قالب اردوهای جهادی دامپزشکی همچنین نزدیک به ۱۰۰ هزار متر مربع از جایگاه های نگهداری دام با هدف پیشگیری از بیماری ها سم پاشی شدند.

این مسوول با بیان اینکه درمان دام های دارای بیماری نیز در این اردوها مورد توجه قرار داشت،گفت: در حاشیه اردوهای جهادی برگزار شده در مناطق روستایی، دوره های آموزشی با هدف ارتقای سطح بهداشت دام و پیشگیری از بیماری های مشترک برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به نقش این اردوها در حفظ سلامت دام که معیشت روستاییان به آن وابستگی دارد، یادآور شد: اردوهای جهادی دامپزشکی با هدف خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و دورافتاده همچنان در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *