۸۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدارکارت به خراسان شمالی تخصیص یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای اجرای توزیع عادلانه یارانه‌ها با عنوان دامدار کارت برای پرداخت به دامداران تخصیص یافت.

سیدمحمود سیدالحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله اول تسهیلات دامدار کارت با پرداخت ۲۵۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به پنج هزار و ۱۲۶ نفر از دامداران سنتی و صنعتی استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: مرحله دوم این تسهیلات نیز با ۸۰ میلیارد تومان برای خرید نهاده‌های دامی به دامپروران و مرغ‌داران این استان پرداخت می شود.

سیدالحسینی افزود: صدور دامدار کارت به عنوان یک تسهیلات ویژه و سرمایه در گردش برای تامین نهاده های مورد نیاز و مواد اولیه (بخش‌های دام و طیور) تولید در نظر گرفته شده است و با سهولت بیشتری در اختیار متقاضیان قرارخواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، دامدار کارت از سال گذشته برای کمک به دامداران صادر شد و تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره ۱۱ درصد پرداخت می شد که پرداخت این تسهیلات توسط این بانک همسو با سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با صدور دامدار کارت جدید و تا ۲۰۰ میلیون تومان شدت گرفت.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *