۶۲۰ پروانه حمل فرآورده‌های خام دامی در قزوین صادر شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۶۲۰ پروانه حمل فرآورده‌های خام دامی در استان از ابتدای امسال تاکنون برای خودروهای حامل فرآورده های خام دامی، دام زنده و خوراک دام صادر شد.

دکتر مهدی جلوخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوزهای یاد شده پس از بازدید کارشناسان اداره کل دامپزشکی و تایید شرایط بهداشتی و احراز صلاحیت صادر شده است.

وی اظهار کرد: فعالان حوزه حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی باید برای فعالیت پروانه بهداشتی دریافت کنند.

این مسوول گفت: خودروهای حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی باید از حیث بهداشتی و رعایت زنجیره سرد برای حمل گوشت، مرغ و ماهی شرایط لازم را برخوردار باشند در غیر این صورت به آنها از سوی دامپزشکی پروانه داده نمی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین افزود: کارشناسان این اداره کل به صورت دوره ای از خودروهای یاد شده به منظور رعایت شرایط بهداشتی حمل فرآورده های خام دامی بازدید به عمل می آورند.

وی یادآور شد: تمامی فرآورده های خم دامی که به شهرستان ها وارد می شود در مبدا از سوی دامپزشکی پلمب می شود و در مقصد پس از بررسی مجوز حمل و رعایت شرایط دمایی از سوی دامپزشکی مقصد نسبت به فک پلمب اقدام و اجازه توزیع آن داده می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۰ هزار فقره بازدید و نظارت بهداشتی از خودروهای حامل فرآورده های خام دامی در استان قزوین انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *