۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دامپزشکی کشور فعالیت می کنند

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور خبر های عمومی مهم ترین خبر ها

رییس سازمان نظام دامپزشکی گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دامپزشکی کشور فعالیت می کنند که این موضوع سبب افزایش ضریب فناوری در دامپزشکی سنتی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد زارعی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته دامپزشکی در مشهد افزود: تحولات بزرگ و اساسی در دامپزشکی کشور شروع و برنامه های اساسی برای ورود فناوری های نوین به این عرصه تدوین شده است.

وی ادامه داد: با تلاش های انجام گرفته به زودی نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی در کشور به بهره برداری می رسد که با زیرساخت های این پارک، بسیاری از مشکلات سنتی این حوزه برطرف می شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی گفت: در راستای ارتقای دامپزشکی کشور، با اجرای بخشنامه هایی، ظرف چند ماه آینده نقش آفرینی بخش خصوصی در عرصه دامپزشکی کشور افزایش خواهد یافت و بسیاری از اختیاراتی که در چند سال گذشته از آنها سلب شده بود دوباره بازخواهد گشت.

زارعی افزود: مردم داری یکی از بزرگترین اهداف دولت سیزدهم است که تلاش می شود این امر در بخش های مخلتف از جمله حوزه دامپزشکی نیز تسری یابد از این رو هموارسازی بستر حضور متخصصان در حوزه دام و دامپزشکی و تسریع در صدور پروانه از مهمترین اولویت ها در مسیر حمایت از تولیدکننده است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فعالان حوزه دامپزشکی نسبت به تلاش و اهمیت اقداماتی که انجام می دهند پرداختی کافی دریافت نمی کنند و در واقع آنها به نوعی جهادگونه در این مسیر تلاش می کنند.

حضور انسان سالم در جامعه علاوه بر افزایش معیارهای سلامتی سبب رشد معیارهای امنیتی می شود 

فرماندار مشهد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: سلامت و امنیت ۲ نعمت و اولویت بزرگ برای جامعه است که موضوع سلامت آن ارتباط مستقیمی با متخصصان دامپزشک دارد.

محسن داوری افزود: دامپزشکان با تلاش برای پرورش دام سالم، غذای سالمی را وارد بازار می کنند که نقش بسیار حائز اهمیتی در رشد یک انسان سالم دارد و در واقع همانند یک فرمانده در حوزه نظامی، آنها در حوزه سلامت عمل می کنند.

وی ادامه داد: حضور انسان سالم، علاوه بر افزایش معیارهای سلامتی در جامعه به نحوی سبب رشد معیارهای امنیت نیز می شود که همین امر نشان از مسوولیت خطیر دامپزشکان در یک کشور دارد.

فرماندار مشهد گفت: فعالان حوزه سلامت جامعه به خصوص دامپزشکان، باید با شناخت جایگاه خویش و همچنین برنامه ریزی درست، مسوولیت ها را به درستی انجام دهند.

داوری با بیان این که تغذیه سالم اثر وضعی مناسبی بر اعتقادات مردم دارد افزود: تغذیه سالم یکی از زیر مجموعه های اقتصاد است که اکنون دشمنان کشور آن را نشانه گرفته اند از این رو مسوولیت دامپزشکان نیز بسیار حساس و قابل اهمیت است.

در پایان این مراسم از تعدادی از دامپزشکان خراسان رضوی قدردانی شد.

سازمان نظام دامپزشکی کشور حدود ۴۵ هزار عضو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *