۲۷۷ مرغداری گوشتی در قم موجود است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تعداد ۲۷۷ واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی به ظرفیت پنج‌میلیون و ۱۱۱ هزار و ۷۳۰ قطعه در استان موجود است.

منصور دیان اردستانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: علاوه بر آنچه گفته شد، تعداد ۲۳ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۹۲۳ هزار و ۲۷۰ قطعه نیز در قم دارای پروانه تاسیس می‌باشد که نشان دهنده ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه تولید گوشت مرغ است.

وی افزود: از میان واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری در سال گذشته ۲۲۳ واحد به ظرفیت چهار میلیون و ۳۷۷ هزار و ۴۰۰ قطعه فعال بود، مجموع جوجه‌ریزی واحدهای مذکور نیز ۱۰ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۰۹ قطعه بوده‌است.

وی ادامه داد: در مجموع سال گذشته ۲۴ هزار و ۲۳۸ تُن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری استان قم تولید و به بازار مصرف عرضه شد که با برنامه‌ریزی انجام شده این میزان در سال جاری روند افزایشی نیز خواهد داشت.

قم از جمله استان‌های برتر کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

گفتنی‌است بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *