۱۳ هزار و ۳۵۳ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در اردبیل معدوم شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ورود ۱۳ هزار و ۳۵۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و تاریخ منقضی به چرخه مصرف انسانی در این استان جلوگیری شد.

دکتر بهلول تکلوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی که با ساماندهی ۲۶ اکیپ بازرسی در قالب ۲۸ پرسنل فنی و متخصص در بازرسی بهداشتی فرآورده‌های خام دامی که از ۱۳ اسفندماه سال گذشته در استان شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد تا به امروز بیش از ۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در ۱۲ شهرستان استان ضبط و معدوم شده است.

وی ادامه داد: خدمات سلامت محور دامپزشکی در هیچ شرایطی تعطیلی نداشته و حتی در روزهای تعطیل نظارت‌ها تشدید می‌شود تا جلوی تخلف فرصت‌طلبان و سودجویان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه گرفته شود.

دکتر تکلوی با بیان اینکه در اجرای این طرح اکیپ‌های دامپزشکی در ۲ نوبت کاری صبح و عصر مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به شهروندان هستند ، افزود: در مدت یک ماه فعالیت ۲ هزار و ۶۶۰ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های بسته‌بندی گوشت و فرآورده‌های گوشتی، رستوران‌ها و غذاپزی‌ها انجام شده است.

۴۶۶ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی و ۳۲ مرکز عرضه در استان اردبیل پلمب شد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه سخنانش با تشریح فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی از ارجاع ۴۶۶ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و پلمب ۳۲ مرکز عرضه فرآورده خام دامی با همکاری دستگاه قضایی در استان خبر داد.

دکتر تکلوی افزود: در سال گذشته ۱۸ میلیون و چهار هزار و ۵۵۴ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور و ۳۱۲ هزار و ۹۹۲ راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتار و پس از تایید سلامتی وارد بازار مصرف شد.

وی گفت: در این مدت ۵۳ هزار و ۶۹۹ مورد بازدید بهداشتی از بیش سه هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و ۲۳۸ تن فرآورده‌های خام دامی در استان ضبط و امحاء شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *