۱۱ واحد پرورش بوقلمون و شترمرغ در کردستان فعال است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۱ واحد پرورش بوقلمون، شترمرغ و بلدرچین با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن گوشت در استان فعال است.

سید مادح حسامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین واحدهای تولید بخش طیور استان مربوط به تولید و پرورش مرغ است ولی در این بین تعدادی از تولیدکنندگان هم به پرورش ماکیانی هم چون بوقلمون، شترمرغ و بلدرچین پرداختند.

وی اضافه کرد: اگرچه گوشت شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین دارای ارزش غذایی بالایی است ولی هنوز در سفره غذایی مردم جایگاهی ندارند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بخشی از ۵۰۰ تن تولید سالانه ۱۱ واحد پرورش بوقلمون، شترمرغ و بلدرچین استان به سایر استان‌های ارسال می شود.

حسامی یادآور شد: از ۱۱ واحد ۶ واحد مربوط به پرورش بوقلمون، چهار واحد پرورش شترمرغ و یک واحد هم مربوط به پرورش بلدرچین است.

وی اظهار کرد: ظرفیت افزایش تولید و پرورش این ماکیان در استان وجود دارد و باتوجه به ارزش غذایی گوشت آنها؛ از ایجاد واحدهای بیشتری هم در این رابطه حمایت خواهد شد.

۷۰۱ واحد مرغداری فعال در کردستان با ظرفیت بیش از ۱۴.۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *