۱۱۹ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۱۹ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی سال گذشته از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر محمد رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این فرآورده‌ها در جریان ۹۳هزار و ۵۵۷ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی بیان کرد: در این بازدیدها یک‌هزار و ۴۰۰ مورد نمونه‌برداری در آزمایشگاه انجام شد و ۲۰۰ مورد پرونده نیز به مقام‌های قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ۲۷۶ هزار و ۱۶۳ راس دام سبک و سنگین سال گذشته در کشتارگاه ‌های استان کشتار و بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۹ تن گوشت قرمز در این کشتارگاه‌ها استحصال شد.

رضایی اظهار کرد: ۵۱ هزار و۱۶۳ تن گوشت مرغ، سال گذشته در استان مرکزی تولید شد که این میزان گوشت از کشتار ۲۲ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۸۲۸ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شد.

وی تاکید کرد: شهروندان استان مرکزی نیاز است در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند و هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی از طریق تماس با سامانه مدیریت و پاسخگویی و اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *