۱۱۲ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی کشف شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۱۲ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی امسال در این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر محمد فتاحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در جریان ۸۳ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های تحت پوشش اداره کل دامپزشکی استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۲۷ مورد نمونه برداری در جریان این بازدیدها از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و ۱۷۶ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین امسال در کشتارگاه‌های دام این استان کشتار و ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن گوشت در کشتارگاه‌های استان استحصال شد.

فتاحی گفت: ۹۷۵ راس لاشه دام در جریان بازرسی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، از کشتارگاه‌های استان به دلیل بیماری‌های انگلی و لاغری ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

وی افزود: ۲۱ میلیون قطعه طیور نیز امسال در پنج کشتارگاه طیور صنعتی استان مرکزی با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان کشتار و ۴۶ هزار و ۶۱۵ تن گوشت در این مدت در کشتارگاه‌های طیور استان استحصال شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ۲۸۶ هزار و ۳۰۰ قطعه طیور در این مدت در جریان بازرسی، بازرسان اداره کل دامپزشکی این استان از کشتارگاه‌های استان از چرخه مصرف انسانی خارج و برای مصرف در واحدهای دامداری و آبزی پروری استان به پودر گوشت تبدیل شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *