کشورهای همسایه متقاضی مرغ ایران هستند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشورهای همسایه بشدت متقاضی مرغ ایران هستند و تقاضا برای گوشت مرغ از سوی شهروندان نیز در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، ‌حسین دماوندی نژاد امروز شنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران از تولید کنندگان این استان به عنوان استان مهم و اثرگذار در تامین و تولید محصولات کشاورزی کشور نام برد و افزود: مازندران بالاترین رتبه را در همه بخش های کشاورزی کشور دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی مازندران را پیشانی صنعت طیور کشور دانست و ادامه داد: باید با دقت برنامه ها حمایتی از تولید کنندگان این استان برای تداوم تولید اجرا شود.

وی ادامه داد: بالاترین آمار جوجه ریزی مربوط به استان مازندران است که جای تقدیر دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بیان کرد: سالانه ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن تولید شیر خام در کشور داریم که رکود بی نظیری است.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه بشدت متقاضی مرغ ایران هستند و تقاضا برای گوشت مرغ از سوی شهروندان نیز در حال افزایش است.

وی گفت: ایران رتبه هشتم تولید مرغ دنیا را در اختیار دارد.

داوندی نژاد گفت: رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از یاران پرتلاش و ساعی در اصلاح ساختار در بخش کشاورزی بویژه در صنعت طیور است، همچنین از معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی استان مازندران در بحث تنظیم بازار که تلاش های شبانه روزی داشتند تقدیر و تشکر را دارم.

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالیانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *