کشف و ضبط ۱۶۱۳ تن فراورده خام دامی در خراسان رضوی طی سال جاری

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

مدیر کل اداره دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۶۱۳ تن فراورده خام دامی در استان ضبط و ۶۱ مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.

جواد اعلمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کشف فراورده‌های خام دامی طی سال جاری در خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد بازدیدهای انجام شده از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ۱۰ ماه نخست سال جاری در استان، ۱۳۴ هزار مورد بوده است. همچنین در این مدت ۱۶۱۳ تن فرآورده خام دامی در استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه اخیر تعداد نمونه‌برداری‌ها از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی ۲۰۹۲ مورد بوده است، افزود: در طی این بازه زمانی ۶۱ مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.

مدیر کل اداره دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص تعداد کشتار دام سبک در خراسان رضوی، تصریح کرد: طی ۱۰ ماه اخیر یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۶۳۷ راس دام سبک شامل گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان کشتار شده‌اند. همچنین میزان گوشت استحصالی از این تعداد دام سبک ۳۹ هزار تن بوده است.  

وی در خصوص تعداد کشتار دام سنگین در خراسان رضوی طی ۱۰ ماه نخست امسال عنوان کرد: در این مدت ۹۵ هزار و ۲۱۴ راس دام سنگین شامل گاو، شتر، گوساله و شترمرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده‌اند. همچنین میزان گوشت استحصالی از این تعداد دام سنگین ۲۳ هزار تن بوده است.  

اعلمی در خصوص تعداد کشتار طیور در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه اخیر ۶۸ میلیون قطعه طیور در استان کشتار شده است که میزان گوشت استحصالی از این تعداد ۱۳۱ هزار تن بوده است. همچنین طی این بازه زمانی تعداد لاشه طیور ضبط شده در کشتارگاه‌های طیور تحت نظارت دامپزشکی استان ۴۹۷ هزار و ۳۱۰ لاشه بوده که وزن آن‌ها ۵۰۴ هزار و ۹۱۹ کیلوگرم است. این تعداد لاشه‌های طیور ضبط شده در ۱۴ کشتارگاه استان به طور معمولی تلف شدند و در اثر بیماری نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *