کشف بیش از یک میلیون لیتر روغن تقلبی خوراک دام و طیور در مشهد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار لیتر روغن تقلبی خوراک دام و طیور به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان مشهد کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شد.

ناصر شعربافیان با اعلام این خبر اظهار کرد: طی شکایت‌های متعدد مردمی از سوی تولید کنندگان دام و طیور مبنی بر عرضه روغن تقلبی در بازار، بالا رفتن تلفات و عدم بازدهی مناسب، کارشناسان این مدیریت با سیر مراحل اولیه دفتر فروش این واحد را کشف نموده که در مراجعه به عنوان مرغدار نمونه‌های اولیه را جمع آوری کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز فوریت‌های پلیسی و دستور معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مرکز استان با همراهی پلیس جرایم اقتصادی و شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از واحد تولیدی متخلف بازرسی به عمل آمد.

شعربافیان ادامه داد: این برند شناخته شده در اقدامی سودجویانه با خرید روغن‌های استفاده شده فست فودی از سطح بازار و اختلاط با چربی‌های حیوانی و گیاهی اقدام به تهیه روغن خوراک دام و طیور می‌نموده که موضوع با نظریه صریح شبکه دامپزشکی مشهد تایید شد.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متصدیان واحدهای تولیدی دام و طیور باید بعد از صحت تولید این نوع خوراک ها که رابطه مستقیم با سلامت جامعه دارد دقت بیشتری داشته و نسبت به عملکرد و بازدهی مواد اولیه در تولیدات خود حساس باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی وی در پایان افزود: از همشهریان درخواست می‌شود هرگونه تخلف اقتصادی رویت شده در حوزه محصولات کشاورزی را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اطلاع رسانی نمایند تا در کوتاهترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *