چهار میلیون و ۹۱۰ هزار قطعه طیور در استان مرکزی ایمن سازی شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار میلیون و ۹۱۰ هزار قطعه طیور امسال در مرغداری‌های صنعتی علیه بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنگارا ایمن‌سازی شد.

دکتر  حسن اثنا عشری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سه میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۹۶ قطعه طیور علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۲۴ قطعه علیه بیماری آنگارا در مرغداری‌های صنعتی استان مرکزی ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۴۷۰ مراقبت فعال امسال برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنگارا در سطح روستاها، مرغداری‌های ، تالاب‌ها و سدهای استان مرکزی انجام شده‌ است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۶۵۸ نمونه‌گیری و ۲۲۲ آزمایش نیز امسال برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان انجام و در این آزمایشات مورد مثبتی تاکنون مشاهده نشده‌ است.

اثنا عشری خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیون و ۳۹۶ هزار قطعه طیور اکنون در واحدهای مرغداری صنعتی استان مرکزی اکنون موجود است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *