۱۷ هزار تن گوشت مرغ در سبزوار تولید شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های طیور

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۱۷ هزار و ۶۸۹ تُن گوشت مرغ در ۹ ماه گذشته در این شهرستان، به عنوان قطب تولید این ماده پروتئینی در خراسان رضوی، تولید شده است.

براتعلی زیدآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تولید این مقدار گوشت مرغ هشت میلیون و ۶۷۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۲۵۰ مرغداری‌ سبزوار انجام شده است.

وی افزود: توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران سبزواری به افزایش جوجه‌ریزی بوده که موجب افزایش تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شده است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: افزون بر ۹۰ درصد گوشت مرغ تولیدی سبزوار در استان خراسان رضوی مصرف و بقیه آن به دیگر استانهای کشور ارسال شده است.

زیدآبادی افزود: شهرستان سبزوار سالانه با تولید بیش از ۲۵ هزار تن گوشت مرغ، تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است.

وی تصریح کرد: سبزوار از قطب های مهم دام، طیور و آبزیان در خراسان رضوی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۲۵۰ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در حوزه دام و ماکیان شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *