هشدار دامپزشکی به مرغداران خراسان جنوبی درباره برودت هوا

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

 اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با توجه به تداوم سرما و برودت هوا نسبت به جلوگیری از بروز خسارت در مرغداری‌ها هشدار داد.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه گفت: با توجه به هشدارهای اخیر درخصوص تداوم سرما و برودت هوا باید زمان جوجه‌ریزی واحدها به نحو شایسته مدیریت شود تا در ابتدای دوره، مرغداران با کمبود سوخت مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، محمد شفائی افزود: قبل از سرد شدن هوا برق اضطراری، هیتر، ترموستات و اکوستات‌ها بررسی و به طور مداوم کنترل شود.

وی گفت: تهویه مرغداری در زمستان به دلیل سرد بودن هوا و کاهش استفاده از هواکش اهمیت خاصی دارد زیرا استفاده از هواکش‌های سالن محدودتر می‌شود و باید از صحت کارکرد تهویه‌ها اطمینان حاصل کرد.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: جوجه‌ها در هوای سرد نسبت به هوای گرم، غذا و اکسیژن بیشتری نیاز دارند بنابراین با توجه به سردی هوا و افزایش مصرف دان، لازم است چرخه و روند غذایی به گونه‌ای تنظیم شود که با افزودن چربی یا روغن، انرژی مورد نیاز برای تمامی گله تامین شود.

وی گفت: در فصل سرما طیور آب کمتری را در بدنشان نگه می‌دارند و باید به طور مداوم آبخوری‌ها را از آب پر کرد.

شفائی همچنین توصیه کرد که دمای آب مصرفی طیور با دمای سالن یکی باشد و از ورود هوای مستقیم به سالن پرورش طیور جلوگیری شود.

سامانه بارشی جدید در حالی امروز فعال می‌شود که خراسان جنوبی طی یک هفته اخیر درگیر سرمای شدید و یخبندان است به طوری که دمای هوا در این استان تا ۲۰ درجه زیر صفر هم کاهش یافت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *