هزار و ۷۱۸ تُن گوشت منجمد سفید و قرمز در خراسان‌شمالی توزیع شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هزار و ۷۱۸ تُن گوشت قرمز و سفید منجمد در یک ماه اخیر با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده در این استان توزیع شد.

محمد هندآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۰۶ تن گوشت منجمد قرمز و هزار و ۲۱۲ تن گوشت منجمد مرغ در این مدت در فروشگاه های استان توزیع شد.

وی افزود: اینک به اندازه کافی گوشت مرغ گرم در بازار موجود است و تقاضا برای گوشت منجمد نیست و در صورت نیاز گوشت مرغ منجمد به اندازه کافی برای عرضه موجود است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: گوشت منجمد پنج تکه گوسفندی و گوساله شامل سردست، ران، گردن و قلوه‌گاه با قیمت های متفاوت عرضه می شود و قیمت گوشت قرمز اینک در سطح بازار با توجه به نوع آن به ازای هر یک کیلوگرم بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان به فروش می رسد.

وی عنوان کرد: فروشندگان حق ندارند که گوشت منجمد را با قیمت بیشتر بفروشند و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف موارد را اطلاع دهند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توزیع گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار انجام می شود و نباید در رستوران ها و مراسم ها از این نوع گوشت استفاده شود.

وی عنوان کرد: در این راستا ۶۸۸ تن گوشت قرمز منجمد در سردخانه های این استان ذخیره و با توجه به نیاز توزیع خواهد شد.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *