نخستین نمایشگاه تخصصی دام، طیور و زنبورعسل در شهرکرد افتتاح شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور نمایشگاه ها و همایش ها

نخستین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل، دامپزشکی و فراورده‌های لبنی عصر یکشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور در شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه جمعی از تولیدکنندگان، واردکنندگان، متخصصان و فعالان اقتصادی استان حضور دارند و یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت دام و طیور و آبزیان و زنبور عسل، فرآورده های لبنی و دامپزشکی در سال جاری محسوب می شود.

حسین برزگر به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: معرفی کالاها و محصولات جدید و دانش بنیان، ایجاد فرصت تعامل با تولید کنندگان، بازرگانان و متخصصان بخش دام و طیور،آبزیان، زنبور عسل، دامپزشکی و فرآورده های لبنی داخلی و خارجی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی و همچنین مبادله دانش، ایجاد فرصت آشنایی و انعقاد قراردادهای کاری، بررسی و شناسایی نیاز مشتریان و ارزیابی نحوه افزایش توان صنعت دام و طیور و آبزیان زنبور عسل و فرآورده های لبنی از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از فرصت تبلیغاتی پیش آمده در جهت معرفی بهتر فعالان این عرصه و افزایش کیفیت تولید و دستیابی به استانداردهای جهانی از دیگر اهدافی است که با برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: حضور در این نمایشگاه فرصتی مناسب برای دیدار و ملاقات با طیف وسیعی از مدیران انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، مقامات و مسولان ارشد دولتی، کارشناسان، سرمایه‌گذاران، پرورش‌دهندگان مزارع دام و طیور،آبزیان، زنبور عسل و فرآورده‌های لبنی و دامپزشکی، توزیع‌کنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات صنعتی، صنایع خوراک، شرکت‌های دارویی و واکسن را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

برزگر، ارائه فناوری‌های نوین و حمایت‌های هدفمند نسبت به ارتقای بهره‌وری بویژه توسعه و رشد تولید آبزی پروری و دام و طیورو زنبور عسل و صنعت دامپزشکی و فرآورده های لبنی در استان و کشور را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان در راستای امنیت غذایی‏، صادرات و ایجاد اشتغال متکی بر تولید داخلی با استفاده علمی و کارآمد از منابع استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در حوزه دام، طیور و آبزیان و زنبور عسل، برگزاری میز تخصصی و جلسات بین مقامات بازدیدکننده و هیات‌های تجاری با مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *