موردی از بیماری فوق حاد پرندگان در شوشتر مشاهده نشده است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: در سومین پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگانی که در شهرستان شوشتر انجام گرفت موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشد.

به گزارش ایرنا مهدی زمانپور دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سومین پایش زیستگاه‌های آبی در آخرین ماه سال و بررسی وضعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در این شهرستان بیان‌کرد: در آخرین پایش امسال از محل‌های تجمع پرندگان مهاجر که از زیستگاه هایی چون استخرهای پرورش ماهی و تالاب عرب حسن صورت گرفت، هیچ گونه تلفات و نشانه ای از وجود این بیماری مشاهده نشد.

وی گفت : در این پایش‌ها همچنین شناسایی تنوع زیستی زیستگاه‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این دوره از پایش پرندگانی چون حواصیل‌ها، چنگرها، باکلان‌ها، لک‌لک‌ها ، سلیم ها و آبچلیک‌ها خروس‌های کولی، اکراس سیاه، مرغابی‌ها، ماهی خورک‌ها، کاکایی‌ها و پرستوهای دریایی در این مناطق شناسایی شدند.

زمانپور ادامه‌داد: در کنار این پرندگان گونه‌های مهمی چون عقاب صحرایی ، عقاب خالدار ، عقاب ماهی‌گیر ، سارگپه و سایر پرندگان شکاری و خشکی زی و شاخه نشین نیز شناسایی شد.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان. بیماری آنفلوانزای طیور (Avian Influenza) یکی از بیماری‌های واگیردار تنفسی ویروسی طیور است که دارای قدرت انتشار سریع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *