معدوم سازی ۲۱۲۸ کیلو فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته در رزن

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر اداره دامپزشکی رزن از ضبط و معدوم سازی ۲۱۲۸ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

بهروز شیرزادی با اشاره به ۷۰۸۴ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی  از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه کننده گوشت مرغ، تخم مرغ، مواد خوراکی، قصابی‌، چلوکبابی و آشپزخانه ها  در طی سال گذشته افزود: در این بازدیدها  ۲۶واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع  و دو واحد متخلف نیز پلمب شده است.

وی ادامه داد:بر اساس بند (د) ماده سه قانون سازمان دامپزشکی، نقل و انتقال کلیه محموله‌های دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام باید با موافقت سازمان دامپزشکی باشد و متقاضیان حمل باید نسبت به دریافت گواهی بهداشتی اقدام کنند که در این رابطه در سال۱۴۰۱ تعداد ۷۱۰ فقره گواهی حمل بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی، طیور زنده، بوقلمون و پولت به مقصد شهرهای برون کشور و تعداد ۲۵۲۶ فقره گواهی حمل بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی، طیور زنده، بوقلمون و پولت به مقصد داخل استان صادر شده است. 

شیرزادی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های بهداشت اداره دامپزشکی شهرستان روزانه و در دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت حوزه دامپزشکی بویژه در تامین سلامت جامعه و همچنین اهمیت نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه  فرآورده‌های خام دامی گفت: از شهروندان تقاضا داریم گوشت‌های مصرفی خود را از قصابی‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و تخلفات این حوزه را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *