معدوم‌سازی ۴۷ تن انواع مواد خام دامی غیربهداشتی در شهرستان بهار

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار از ضبط و معدوم سازی ۴۷ تن انواع مواد خام دامی غیربهداشتی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

بهزاد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۷ تن انواع مواد خام دامی غیربهداشتی نظیر مرغ، ماهی، گوشت قرمز، میگو، انواع آلایش خوراکی دام و طیور، گوشت بوقلمون توسط کارشناسان بازرسی مواد خام دامی دامپزشکی شهرستان کشف و پس از انجام هماهنگی های لازم با مسئولان مربوطه، ضبط و معدوم سازی شده و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی افزود: خوشبختانه همکاری و تعامل مناسبی بین اداره دامپزشکی شهرستان و دادستانی برقرار بوده و در صورت کشف محموله های غیرمجاز از واحدهای تولید، توزیع و عرضه کننده مواد خام دامی موجود در سطح شهرستان، حکم معدوم سازی آن گرفته شده و در واحدهای تبدیل ضایعات موجود و با حضور نمایندگان حراست، واحد حقوقی و دادستانی، محموله مذکور ضبط و معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج می شود.

صادقی ادامه داد: نظارت بر تولید، توزیع و عرضه انواع مواد خام دامی به استناد قوانین موجود بر عهده سازمان دامپزشکی کشور بوده و کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستان ها با برنامه ریزی مدون و منظم از واحدهای موجود بازدید کرده و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی نسبت به معدوم سازی آن براساس ضوابط موجود اقدام می ‌کنند.

وی تأکید کرد: مردم و شهروندان می‌توانند به عنوان همیار دامپزشکی در مراکز عرضه مواد خام دامی، موارد تخلف بهداشتی را با شماره ۱۵۱۲(سامانه ارتباط مردمی با دامپزشکی) در میان گذاشته تا بررسی های کارشناسی لازم از طریق بازرسان اداره از محموله انجام گرفته و تعیین تکلیف شود و با اشخاص متخلف برخورد قانونی مناسب به انجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *