معدوم‌سازی بیش از ۱۰۰۰ قطعه مرغ کشتاری در شهرستان بهار

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار از ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۱۰۰۰ قطعه مرغ کشتاری در کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان خبر داد.

دکتر  بهزاد صادقی اظهار کرد: به منظور انجام نظارت های بهداشتی شبانه از کشتارگاه صنعتی طیور براساس دستورالعمل های موجود، کارشناسان این اداره به صورت منظم بر روند انجام کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان نظارت دارند که در همین رابطه اوایل هفته جاری افزون بر ۱۰۰۰ قطعه طیور کشتاری به علت ابتلا به بیماری های عفونی، ضبط و معدوم سازی و پس از انتقال به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه، از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی بهار، وی افزود: از دلایل عمده ضبط و معدوم سازی طیور کشتاری در کشتارگاه می توان به آسیت، سپتی سمی و کاشکسی اشاره کرد که طیور مبتلا به این عوارض، قابلیت استفاده انسانی را نداشته و باید از چرخه مصرف خارج شوند.

صادقی ادامه داد: نظارت بهداشتی بر روند کشتار و استحصال مرغ و آلایش کشتاری در کشتارگاه از طریق مسئول فنی و بهداشتی واحد، ناظران بهداشتی و کارشناسان این اداره به صورت مستمر در حال انجام بوده و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی، طبق مقررات اقدام قانونی لازم به انجام می رسد.

وی در پایان گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده عرضه غیربهداشتی انواع محصولات مواد خام دامی در واحدهای عرضه کننده سطح شهرستان، مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کرده تا کارشناسان این اداره در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع و تعیین تکلیف موارد غیربهداشتی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *