معاون استاندار یزد: ورود دام به استان نظارت می‌شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: بر ورود دام به استان نظارت داریم و موضوع قرنطینه دام‌ها و انتقال به استان‌های دیگر پس از بررسی‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است. 

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی، روز جمعه در جلسه اضطراری کنترل بیماری “تب برفکی” افزود: با توجه به اینکه جاده‌های یزد از محورهای مواصلاتی کشور محسوب می شوند در جهت جلوگیری از ورود دام آلوده و همچنین عبور آن از استان در جلسه استانی نیز تصمیمات خوبی در بحث قرنطینه، کنترل دام ها و ممنوعیت حمل کود حیوانی در معابر ورودی و خروجی استان گرفته شد تا شاهد ورود این بیماری به استان نباشیم.

وی به مردم اطمینان خاطر داد و گفت: تاکنون این بیماری در کشور و استان مشاهده نشده و این جلسه جهت انجام کنترل های لازم و امادگی مقابله با این بیماری در صورت ورود به کشور صورت خواهد گرفت تا شاهد تلفات سنگین دام‌های استان نباشیم.

این مسئول گفت: با توجه به شیوع بیماری “تب برفکی” در کشور عراق و آلودگی بالای دام ها و همچنین ابلاغیه دامپزشکی کشور، این جلسه با حضور اعضا ذیل قرارگاه پدافند غیر عامل استان برگزار شد.

تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی استان بر ورود دام به استان با همکاری فراجا و جهاد کشاورزی، انتقال دام های فاقد مجوز به کشتارگاه، بررسی ویژه دام های انتقالی از استان های غربی، مکاتبه با سازمان دامپزشکی کشور جهت ممنوعیت انتقال کود حیوانی به سایر استان ها، پیگیری برای دریافت واکسن تب برفکی و انجام واکسیناسیون، تشکیل کمیته جانمایی دفن لاشه های آلوده در استان و کنترل معابر اصلی و فرعی توسط فراجا از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

استان یزد در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *