مجوز ساخت ۶۰۰ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای ضریب خود اتکایی استان به گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون‌ ۶۰۰ موافقت اصولی جهت راه‌اندازی واحدهای جدید مرغداری صادر شده است.

سیدمحمدرضا سید حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع مجوزهای صادر شده ۳۶۰ مرغداری با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی سامانه مدیریت جامع نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد بانک اطلاعاتی برای رصد واحدهای فعال در صنعت پرورش طیور، کنترل بازار از تولید تا مصرف و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مرغ کشور با مدیریت اتحادیه مرغداران انجام گیرد و دست اندرکاران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: راه‌اندازی طرح سامانه مدیریت و نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ با همکاری پارک علم و فناوری طراحی شده و به صورت هفتگی نیاز استان به گوشت مرغ در این سامانه بارگیری و تولید و توزیع آن در بازار به طور مستمر مدیریت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *