مجوز ساخت ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع زیرساخت‌ های سردخانه‌ای استان از ابتدای انقلاب تاکنون، ۱۷ هزار تن بود که اکنون ۳۲ هزار تن مجوز سردخانه اخذ شده است،

سید علی معتمدی پور روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهوری به استان برای این پروژه باید تسهیلات تصویب شود، چنانچه ۵۰ درصد این میزان از سردخانه‌ها تکمیل شود تحولی اساسی در استان ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه دامپروری جز پنج استان اول است و در شیلات رتبه سوم را داراست، اما ۷۰ درصد هزینه‌های دام مربوط به تأمین خوراک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان تولید شیلات ۲۰ هزار تن است اما با وجود نیاز به ۱۲۰ هزار تن خوراک آبزیان در طول سال، یک گرم خوراک آبزیان تولید نمی‌ شد، به همین دلیل برای هشت کارخانه تولید خوراک آبزیان در استان مجوز صادر شده که یا کلنگ زنی شده‌اند یا تسهیلات پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: در بحث خوراک دام نیز به همین صورت پیش رفته ایم و با اقدامات انجام گرفته طی یکسال و نیم اخیر ۱۵۰ هزار تن به ظرفیت خوراک دام، طیور و آبزیان در شهرستان های مختلف استان افزوده می شود.

معتمدی پور ابراز کرد: پس از صنعت نفت، صنعت مرغداری صنعت دوم کشور است، همیشه روال به این صورت بود که از استان‌های همجوار مرغ طلب می‌کردیم اما در حال حاضر ۲ زنجیره تولید مرغ راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر زنجیره‌ای شامل پنج حلقه (تولید مرغ تخم‌گذار، جوجه کشی، پرورش مرغ گوشتی، کشتارگاه، سردخانه، خوراک طیور) می‌شود، ۲ زنجیره ۲۵۰ هزار قطعه‌ای و یک میلیون قطعه‌ای هستند که باعث می‌شود نیاز استان را بصورت زنجیره‌ای تأمین کنیم.

وی عنوان کرد: در استان ۱۴۰ مرغداری وجود دارد که حدود ۱۱۰ مرغداری فعال هستند اما چنانچه زنجیره راه‌اندازی شود، به صورت قراردادی مرغداری‌های راکد را نیز فعال می‌ کند.

معتمدی پور ادامه داد: همچنین مجوز ۲۶ مرغداری انفرادی و ۶ کارگاه مرغ تخم‌گذار صادر شده است که همه این موارد به ارزان شدن تولید و مهار تورم می انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *