لزوم ساماندهی بازار فروش دام دزفول

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

بازار فروش دام دزفول به معضلی برای تردد اهالی ۶ روستای زاویه تبدیل شده که باید ساماندهی شود.

کافی است آخر هفته به ویژه روز جمعه به جاده کشتارگاه و ورودی روستاهای زاویه در بخش مرکزی دزفول مراجعه کنی تا شاهد ازدحام دام، خودرو و بازار بی‌سروسامان احشام شوی.

پلاک خودروهای مستقر در بازار دام نشان می‌دهد مشتریان و فروشندگان علاوه بر دزفول از شهرها و استان‌های دیگر نیز برای خریدوفروش دام به این بازار آمده‌اند.

شلوغی بازار و بی‌نظمی در این نقطه اهالی و کشاورزان منطقه را کلافه کرده چرا که هنگام تردد با ترافیک دام، احشام و خودرو مواجه می‌شوند؛ گاهی اوقات نیز مسیر به طور کامل قفل می‌شود.

دهیار زاویه مشعلی دزفول در این باره می‌گوید: تجمع دام و خودرو در بازار فروش احشام دزفول در ورودی کشتارگاه حوالی گاومیش آباد غربی که ورودی ۶ روستای زاویه به شمار می‌رود، مشکلاتی برای تردد اهالی ایجاد کرده است.

۲۰ سال تلاش و پیگیری برای رفع این مشکل به گفته محمد کیانی نتیجه‌ای نداشته و این معضل باعث گلایه حدود سه هزار نفر از اهالی روستاهای زاویه شده است.

دهیار روستای زاویه مشعلی دزفول خواستار حل این مشکل و درنظر گرفتن مکانی مناسب برای فروش احشام است و می‌گوید: بازار فروش احشام ترافیک سنگینی در این مسیر به ویژه در روزهای پایانی هفته ایجاد و تردد اهالی و بیماران برای انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

از سوی دیگر، رییس دامپزشکی دزفول وجود بازار فروش احشام را برای دزفول به عنوان قطب دامپروری ضروری می‌داند و توضیح می‌دهد که مالک این بازار، اتحادیه قصابان دزفول است.

نزدیک بودن بازار احشام به جاده و فعالیت سنتی آن بنا به گفته محسن ورجاوند از دلایل ایجاد این مشکلات است که البته باید برطرف شوند.

رییس اتحادیه قصابان دزفول نیز در این باره می گوید: سال‌های گذشته به علت نبود مکان مناسب برای فروش دام مشکلاتی ایجاد شده بود که با پیگیری و تلاش اعضای این اتحادیه زمینی به وسعت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع به منظور فروش دام خریداری و مجوزهای لازم از صنعت، معدن و تجارت اخذ شد.

مصطفی افضل زاده راه اندازی ۲۵ سالن برای فروش دام سبک را یادآور می‌شود و می‌افزاید: بازارچه فروش دام روزهای جمعه فعال است ولی فقط دام سبک در این بازار به فروش می‌رسد البته برخی افراد دام سنگین نیز عرضه می‌کنند که تردد آنها باعث ایجاد مشکل و بی‌نظمی در محل می‌شود.

این درحالی است که شهرداری مکانی حوالی تصفیه خانه برای فروش دام سنگین درنظر گرفته ولی هنوز بی‌نظمی‌هایی وجود دارد و برخی دام‌های سنگین خود را به بازار احشام می‌آورند.

رئیس اتحادیه قصابان دزفول راه اندازی بازارچه فروش دام سنگین را ضروری می‌داند و خواستار گشت زنی نیروی انتظامی در روزهای جمعه در بازار احشام است تا از این طریق بی‌نظمی تردد خودروها و دام سنگین در این محل کاهش و وضعیت بهبود یابد.

بخشدار بخش مرکزی دزفول نیز با اشاره به برگزاری چند نشست برای رفع این مشکل در فرمانداری می‌گوید: تلاش بر این است با درنظر گرفتن محلی مناسب، وضعیت خرید وفروش دام و احشام سامان یابد.

بنا به گفته مرتضی جودی‌فر، شرکت تعاونی بخش مرکزی برای ساماندهی این وضعیت اعلام آمادگی کرده که تلاش بر این است زمینی به وسعت حدود چهار هکتار از امور آب برای بازار فروش دام اختصاص یابد تا ضمن فاصله گرفتن از جاده اقدام به ایجاد غرفه‌ و ورودی و خروجی برای بازار شود.

با اختصاص زمین مورد نظر مشکل اهالی روستاهای زاویه که بارها در تماس با خبرگزاری ایرنا این مشکل را مطرح کرده‌اند، برطرف می‌شود؛ طبق گفته بخشدار مرکزی دزفول، موافقت اولیه در این خصوص اخذ شده است.

لازم است برای رفع اساسی مشکل، نشستی با حضور نمایندگان فرمانداری، شهرداری، بخشداری، دامپزشکی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برگزار و کارشناسی لازم برای رفع این چالش انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *