طرح تشدید نظارت بهداشتی بر سلامت فرآورده‌های خام دامی استان مرکزی آغاز شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

دیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) ویژه بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان آغاز شد.

دکتر محمد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی در قالب ۵۶ گروه از امروز(شنبه) تا پایان ماه مبارک رمضان وظیفه نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی را در این استان برعهده دارند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی اعمال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان در سطح استان اجرا می‌شود.

فتاحی از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، آلایش خوراکی دام و طیور را تنها از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند.

وی افزود: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به صورت فله فروشی و دوره‌گردی ممنوع بوده و نیاز است شهروندان از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهروندان مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی که دارای مشخصات کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا (۷۲ ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری داخل یخچال درب بسته و برودت صفر تا چهار درجه سانتیگراد است، خریداری کنند.

فتاحی گفت: خارج کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی و قطعه‌بندی آن در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و احتمال تقلب ممنوع بوده و لازم است مردم از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه بندی شده در مغازه‌های مرغ فروشی خودداری کنند.

وی از مردم استان خواست از خرید تخم مرغ‌های فاقد تاریخ تولید و مشخصات، هر نوع گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی بهداشتی، برچسب نشانه گذاری کشتارگاه که خارج از یخچال نگهداری می‌شود به طور جد خودداری کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *