طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی در آذربایجان شرقی آغاز شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی ویژه ایام نوروز در استان خبر داد.

امیرحسین بهداد روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، زمان اجرای این طرح را از امروز تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده اعلام کرد و گفت: در طرح تشدید کنترل بهداشتی ۱۰۹ گروه ثابت و سیار مشارکت دارند.

وی افزود: ۱۶۴ نفر در قالب این گروه ها و در ۲ نوبت کاری بر مراکز تولید، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی شامل، اماکن عرضه (قصابی، مرغ و ماهی فروشی ها)، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی نظارت می کنند.
بهداد گفت: در جریان اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه در عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته، حدود ۱۰۰ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط و معدوم سازی شده بود.

وی ادامه داد: امسال نیز با انجام نظارت های دقیق، تلاش خواهیم کرد تا محصولات دامی بهداشتی و سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

بهداد با بیان اینکه ۲۸ کشتارگاه در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۷ کشتارگاه دام صنعتی( پنج واحد) و غیرصنعتی و ۱۱ کشتارگاه طیور هستند که ناظران بهداشتی، شرعی و اکیپ های طرح کنترل و نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صفر تا ۱۰۰ فعالیت آنها نظارت دارند.

بهداد از مردم خواست برای ارسال گزارش تخلفات واحدهای مختلف صنفی در این خصوص با شماره های تلفن ۱۵۱۲ و ۳۴۴۴۵۰۰۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را به صورت شبانه روزی گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *