سمنان قطب تولید واکسن نیوکاسل می‌شود

اخبار داخلی اخبار علمی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: استان سمنان از راه‌اندازی یک کارخانه تولید واکسن دامی در این استان تا پایان سال خبر داد که می‌تواند بیش از یک سوم نیاز کشور به واکسن نیوکاسل را مرتفع کند.

دکتر حمیدرضا حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با افتتاح این کارخانه که در دو فاز طراحی شده در مجموع بیش از ۳۵ درصد نیاز کشور به این واکسن دامی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این واحد استان سمنان ، جدای از اینکه مهمترین قطب‌ داروهای دامی در کشور است به قطب تولید واکسن نیوکاسل نیز تبدیل خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه این واحد صنعتی در حال ساخت، یکی از واحدهای دانش‌بنیان دامپزشکی محسوب می‌شود افزود: متاسفانه شیوع کرونا در چند سال گذشته سبب شد که تکمیل این واحد دانش بنیان به تاخیر بیفتد.

وی از پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصدی این واحد صنعتی دانش بنیان خبر داد و اضافه کرد: این کارخانه در دو فاز طراحی شده و با بهره‌برداری از فازهای اول و دوم آن، به تنهایی بیش از ۳۵ درصد نیاز کشور به واکسن نیوکاسل در منان تولید خواهد شد.

دکتر حسینی با بیان اینکه این واحد دانش بنیان در شهرک صنعتی سمنان در حال ساخت است اظهار کرد: خوشبختانه استان سمنان قطب تولید انواع داروهای دام و طیور در کشور است و عمده داروهای تولیدی در بخش دام و طیور در این استان تولید و به بازارهای کشور عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان از پتانسیل بالایی در حوزه داروهای دامی برخوردار است گفت: بیش از نیمی از داروهای دامی کشور در استان پهناور سمنان تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *