ساماندهی مسوولان فنی دامپزشکی به‌زودی/ گزارشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنگارا نداشتیم

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: وضعیت مسوولان فنی حوزه دامپزشکی به دستور رئیس جمهوری به‌زودی ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حامد زارعی» امروز (یکشنبه) در حاشیه افتتاح هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور که در محل هتل المپیک برگزار شد، درباره تعیین‌تکلیف حقوق مسوولان فنی حوزه دامپزشکی توسط دولت افزود: این موضوع چند وجهی و مورد مناقشه در سال‌های قبل بوده است و مسوولان فنی و کارفرمایان درگیر این موضوع هستند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در سازمان نظام دامپزشکی این است که مسوولان فنی و بهداشتی را ساماندهی کنیم.

زارعی تصریح‌کرد: چیزی که در حال حاضر اجرا می شود از لحاظ حرفه ای و حق و حقوق این افراد قابل توجیه نیست، زیرا ناظر بهداشتی حقوقش را از کسی می گیرد که بر فرایند کار وی او نظارت می کند و این درست نیست.

وی ادامه‌داد: مقاومت‌های زیادی در این بخش وجود دارد، از جمله سازوکارهایی که از لحاظ قانون کار، بیمه و مالیات اتفاق می افتد نیز در این حوزه ها سنگ اندازی ایجاد می کند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در دولت اقداماتی را در این زمینه شروع شده و آیین نامه های آن در حال تدوین است.

وی اضافه‌کرد: جلسات و مذاکرات با کارفرمایان انجام شده و در حال پیاده سازی نظام رتبه بندی مسوولان فنی هستیم که براساس رتبه بندی جدید حقوق های متفاوتی نیز خواهند داشت.

وی ادامه‌داد: مسوولان فنی بنا بر سابقه، توانایی ها، صلاحیت ها و جایی که مشغول به‌کارند، حقوق متفاوت دریافت خواهند کرد.

زارعی افزود: برنامه داریم تا آخر سال یا اوایل سال آینده این کار را انجام دهیم. دولت و رییس جمهوری به‌شدت پیگیر این موضوع هستند زیرا یکی از اصول فساد ستیزی و کمک به عدالت محوری این بخش است.

وی گفت: با وجود اینکه اینکه مسوولان فنی ما از حقوق کمی برخورداند و تحت فشار قراردادهای تحمیلی برخی کارفرمایان هستند، تخلفاتی که به ما ارجاع می شود کمتر از سایر بخش‌ها است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهارداشت: اکنون بین هشت‌ تا ۱۰هزار مسوول فنی در کشور مشغول فعالیت هستند.

گوشت های گرم وارداتی سالم است

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور درباره سلامت و کیفیت گوشت‌های وارداتی گفت: به‌طور حتم پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه ها و مجوزهایی که این گوشت ها برای واردات کسب می کنند توسط سازمان دامپزشکی کشور و مسوولان فنی بهداشتی نظام دامپزشکی اجرایی می‌شود.

وی اضافه‌کرد: گوشت هایی که از مرزها وارد می شود همه مجوزهای لازم بهداشتی و سلامت را کسب کرده است.

زارعی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد پروتکل های خاص خود را دارند که هرکدام بر اساس آنها بر کیفیت و سلامت مواد غذایی نظارت می‌کنند.

گزارشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداریم

رئیس سازمان نظام دامپزشکی درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و انگارا، گفت: هر دو بیماری خطرناک هستند و برای صنعت طیور مشکلاتی ایجاد می کنند.

وی اضافه کرد: اکنون تنها مرجع رسمی انتشار آمار ابتلا و تلفات سازمان دامپزشکی است، اما امسال با تشکیل ستاد ملی آنفلوانزا کانون این بیماری را در کشور نداشتیم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی گفت: با وجود اینکه همه کشورهای همسایه و منطقه درگیر این بیماری هستند، ما درگیری خاصی نداشتیم و در مورد بیماری آنگارا نیز موضوع به همین شکل است.

افتتاح نخستین پارک فناوری در حوزه دامپزشکی کشور، به‌زودی

زارعی، از افتتاح نخستین پارک علم و فناوری تخصصی حوزه دامپزشکی توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وجود این پارک بستری مناسب برای حضور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها است.

به گزارش ایرنا، هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور پس از گذشت سه سال در هتل المپیک تهران به مدت دو روز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *