روزانه ۵۰ تُن گوشت مرغ تنظیم بازار در خراسان‌شمالی توزیع می‌شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد تنطیم بازار در ایام نوروز در بازار استان توزیع می شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

محمد هندآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیمت مرغ منجمد به ازای هر یک کیلوگرم در بازار ۴۳ هزار تومان و مرغ گرم نیز ۶۵ هزار تومان است که قیمت آن در روزهای نوروزی تغییری نکرده است.

وی تصریح کرد: توزیع گوشت مرغ منجمد در سطح فروشگاه های این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد و به هر میزانی که نیاز باشد در بازار عرضه می شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: اینک قیمت گوشت قرمز گرم نیز به صورت مخلوط ۳۵۹ هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم و قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد نیز بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان در بازار متغییر است.

وی گفت: نظارت بر بازار و به خصوص از سطح رستوران‌ها مبنی بر جلوگیری در استفاده از گوشت قرمز منجمد به صورت مستمر و با حضور بازرسان جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات انجام می شود.

توزیع ۵۶۳ تُن گوشت قرمز منجمد

وی در ادامه عنوان کرد: ۵۶۳ تن گوشت قرمز منجمد در سه ماهه پایانی سال گذشته در این استان توزیع و نوسانات شب عید امسال کنترل شد.

هندآبادی یادآور شد: در مجموع ۲۰۵ تُن گوشت قرمز منجمد در اسفندماه سال گذشته، ۲۳۲ تُن در بهمن ماه و ۱۲۶ تُن در دیماه توزیع شد.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *